Friday, April 12, 2013

İnternette güvenli alışverişin ipuçları

İnternette Güvenli Alışverişin İpuçları
Teknolojinin gelişmesi ile birlikte bütün dünyada geleneksel mağaza kavramının yanında artık bir de sanal mağaza kavramı gelişmektedir. Perakende mağazaları ile tanınan birçok firma, daha çok müşteriye ulaşmak ve maliyetleri düşürerek müşterilerine daha uygun fiyatlar sunabilmek adına sanal mağazalar açmaktadır. E-ticaret siteleri olarak da bilinen bu mağazalar yalnızca firmalar için değil aynı zamanda müşteriler için de birçok avantaj sağlamaktadır.

İnternetten Alışverişin Avantajları
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde müşterilerin en büyük avantajı şüphesiz uygun fiyatlardır. İnternet üzerinden hizmet veren firmalar hem düşük mağaza maliyetlerini; hem de müşterilerin kolayca fiyat kıyaslaması yapabileceğini göz önüne alarak ürün fiyatlarını makul ve rekabete uygun seviyede tutarlar.
Sanal mağazalardan alışveriş yapmanın bir diğer avantajı ise ürün çeşitliliğidir. Birçok firma geleneksel mağazalarına sığdıramadığı ya da mağazada depolamanın ekstra maliyet getireceğini düşündüğü ürünleri sanal mağazasında satışa sunmaktadır. Örneğin; bazı teknoloji marketlerde aradığınız beyaz eşyayı ya da aradığınız ürünün modelini bulamayabilir; mağaza görevlisine sorduğunuzda ise o ürünün yalnızca online mağazalarında bulunduğu yanıtını alabilirsiniz. Bu durum geleneksel mağazanın belli bir fiziksel alana sahip olması ve firmaların stoklarında olan ürünlerin hepsini bu alana sığdıramamasından kaynaklanmaktadır. Ancak sanal mağazaların böyle bir kısıtlaması yoktur. Sanal mağazalar çok daha büyük depolarda çok daha düşük maliyetler ile ürünlerini stoklayabilirler. Bu nedenle sanal mağazalarda çok daha fazla çeşidi kıyaslama yaparak çok daha uygun fiyatlara bulmak mümkündür.
İnternette evinizin rahatlığında, uygun fiyata ve kıyaslama yaparak alışveriş yapmak e-ticaretin en büyük avantajlarıdır. Ancak bu avantajlar bazı hususlara dikkat edilmezse dezavantaja dönüşebilir. Çünkü maalesef e-ticaret yapan bütün firmalar müşteri ilişkilerine ve gizlilik politikasına gereken hassasiyeti göstermemektedir. Yazımızın devamında internetten alışveriş yaparken mağdur olmamak için hangi hususlara dikkat edilmesi gerektiğini ele alacağız.

İnternetten Alışveriş Yaparken Nelere Dikkat Etmeliyiz
İnternet müşterilerinin en büyük tehdit olarak gördüğü husus kredi kartı ve özel bilgilerin kötü niyetle kullanılma ihtimalidir. Birçok müşteri kredi kartı, TC kimlik numarası, adres ve telefon bilgisini web sitesi ile paylaşmak istemez. Oysa ki bu bilgiler alışverişin sorunsuz bir şekilde gerçekleşebilmesi için gerekli ancak gerekli olduğu kadar, tıpkı müşterilerin düşündüğü gibi, herkesle paylaşılamayacak kadar da özel bilgilerdir. Bu nedenle alışveriş yapılacak web sitesi iyi tanınmalıdır. Sanal mağazacılık ciddiyet ve özen isteyen hassas bir konudur. Firmalar gerekli şartları yerine getirdiğinde online alışveriş geleneksel alışverişten çok daha güvenlidir. Çünkü Sanal mağazada kullanılan sanal poslar bankaların haftalar süren incelemeleri sonucu güvenlik açığı bulunmayan ve geçerli bir ssl sertifikası olan sitelere verilir. Sanal posun avantajı; firma ya da firma çalışanları hiçbir zaman kredi kartı bilgilerinize ulaşamaz. Kredi kartı bilgileriniz şifrelenerek bankaya gönderilir ve bankadan onay gelmesi durumunda alışverişinize onay verilir. Kredi kartı bilgileri girilirken dikkat edilecek en önemli husus kart bilgilerini girdiğiniz ekranın güvenli yani "secure” ibaresi taşıyıp taşımadığıdır. Bu ibarenin olup olmadığını anlamak için kredi kartı bilgilerinizi gireceğiniz ekran açıkken adres çubuğunda "http://” ibaresi yerine "https://” ibaresi çıktığına ve yanında ufak bir kilit simgesi göründüğüne dikkat ediniz. Bu ibare girmiş olduğunuz bilgilerin şifrelenerek aktarıldığı anlamına gelir ve bilgileriniz üçüncü bir kişi tarafından kesinlikle görüntülenemez. Bu ibareyi göremediğiniz ekranlarda kredi kartı bilgilerinizi girmeniz durumunda başka kişilerin de bu bilgilere ulaşabileceğini unutmayın. Konu ile ilgili Vikipedi makalesine buradan ulaşabilirsiniz: http://tr.wikipedia.org/wiki/ HTTPS

İnternet alışverişlerinde yaşanan bir diğer önemli problem ise firmanın müşteriye gerekli ilgiyi göstermemesi ve müşterinin bir sorun yaşadığında ya da yardıma ihtiyaç duyduğunda muhatap bulamamasıdır. Aslında bu sorun ticari ilişki başlamadan yani alışveriş gerçekleşmeden önce çözülebilir. İlk defa alışveriş yaptığınız ya da şüphe duyduğunuz bir siteden sipariş vermeden önce müşteri ilişkileri ile irtibata geçerek(telefon, mail ya da iletişim formu kullanarak) müşterilerine yaklaşımlarını ve gösterdikleri ilgiyi ölçebilirsiniz. Müşteri ilişkilerini baştan sona bir bütündür ve sonradan yaşayabileceğiniz muhtemel problemleri önceden tespit etmek, müşteri şikayetleri üzerinden yapılan incelemelere göre, bu şekilde mümkündür.
Sanal mağazalarda karşılaşılabilen bir diğer problem ise satın alınan ürünün müşterinin beklentilerini karşılamamasıdır. Bu durum bazı firmaların müşteriyi yanıltan görseller kullanması sebebiyle olabileceği gibi müşterinin ürün açıklamasını tam olarak okumamasından da kaynaklanabilir. Sanal mağazalarda kullanılan birçok görsel temsilidir ve bu durum genelde ürün sayfasında belirtilir. Görselin temsilli olduğunun belirtilmesi ve/veya ürün ölçülerinin açık bir şekilde belirtilmesi durumunda firmanın müşteriyi aldatan bir uygulama yaptığını söylemek doğru olmayacaktır. Böyle bir mağduriyet yaşanmaması için ürün açıklamalarının doğru ve dikkatli bir şekilde okunması gerekmektedir. Müşterinin satın aldığı ürünü hiçbir gerekçe göstermeden iade etme hakkı yasalar ile korunmuştur ve ürün satın alınırken müşteri tarafından onaylanan "Mesafeli Satış Sözleşmesi”nde yer almaktadır. Mesafeli Satış Sözleşmesi'ni okumanız haklarınızı bilmeniz açısından önem arz etmektedir.


Stickershop ekibi olarak müşterilerimizin hassasiyetlerini biliyoruz ve hiçbir müşterimizin bu tür sorunlarla karşılaşmaması için 2008 yılından beri hiç durmadan çalışıyoruz. Biz büyümenin ve ilerlemenin müşteri memnuniyeti ile doğru orantılı olduğuna inanıyoruz ve gerek sosyal medyada gerekse web sitemiz üzerinde müşterilerimizin bize ulaşmasını kolaylaştırmak için her gün yeni adımlar atıyoruz. Bu konuda yaptığımız en son uygulama olan anında mesajlaşma sistemi ile web sitemiz üzerinde hangi sayfada olursanız olun sağ alt köşede bulunan müşteri destek ekibimize dilediğiniz zaman ulaşabilirsiniz.
2008 yılından bu yana sizlerin desteği ile sürekli ürün yelpazemizi genişletmekten ve sizlere yenilikler sunmaktan gurur duyuyoruz.
 
Keyifli alışverişler dileriz.
Stickershop Müşteri İlişkileri Departmanı

No comments:

Post a Comment